[#] Oznaczenia wersji filmów na P2P

( Ostatnio zmieniony ndz., 15/06/2008 - 13:49 )
 

Wersje filmów, czyli co to jest dvdrip screener itd..

CAM

Cam znaczy, że film był nagrywany w kinie, najczęściej cyfrowa kamera video. Czasami użyty zostaje mini statyw fotograficzny, jednak nie zawsze jest to możliwe, więc obraz może się trząść. Także miejsce filmowania bywa różne, Może to być przód, ale także bok, tak, więc obraz może być przekrzywiony pod różnym kątem. Jeśli boki są obcięte właściwie, nie będzie to zauważalne, chyba, że pojawią się napisy. Dźwiek nagrywany jest przez pokładowy mikrofon kamery, przez to jego jakość nie jest zachwycająca, a czasem, zwłaszcza w komediach, słychać odgłosy widowni.

TELESYNC (TS)

Telesync jest nagrywany tak samo jak CAM z tą różnicą, ze podlacza się zewnetrzne zrodlo dzwieku (podlaczenie do gniazda sluchawek w fotelu). Wyizolowane w ten sposob źródlo dźwięku nie zawsze musi być jakościowo dobre, ponieważ jakieś zakłócenia mogą się przedostać do ścieżki. Czasami telesync filmowany jest w pustym kinie, albo z kabiny projekcyjnej profesjonalna kamera, dając lepszą jakość obrazu. Jakość telesync'ow różni się drastycznie, więc najlepiej jest najpierw sciągnąć sample (próbke), albo użyć programu do podglądu. często cam i telesync są mylone.

TELECINE (TC)

Maszyna telecine kopiuje film cyfrowo ze szpuli. Dźwiek i obraz powininny być bardzo dobre, ale niestety sprzęt do tworzenia takich kopii jest wyjątkowo drogi, wiec tc są rzadkością.. ogólnie film bedzie w poprawnym stosunku boków, chociaż 4:3 telecine'y też się zdarzają. Przykładem może być Jurrasic Park 3 TC. TC to nie Time Code – czyli licznik czasu podczas filmu.

SCREENER (SCR)

Pre kaseta vhs, wysylana do sklepow i w rozna inne miejsca w celach promocyjnych. Screener jest dostarczany na kasecie vhs i jest zwykle w stosunku boków 4:3 (pelnoekranowy), chociaż screener'y letterboxed tez się trafiają. Głównym problemem jest tu wiadomość, która przewija się na dnie ekranu (prawa autorskie i antypirackie informacje). Kasety te czasami zawierają unikalny numer seryjny, do którego przypisuje się osobe, do której kaseta została wysłana. Taki kod oczywiście musi być usunięty, dlatego możecie się spodziewać czarnego prostokata przyslaniajacego czesc obrazu. Czasami trwa to kilka sekund, ale na niektórych kopiach dzieje się tak przez caly czas trwania filmu. Z zaleznosci od kopii i konwersji jakośći screener'ow różnią sie, mogą być doskonale (robione z kopii Master), a takze bardzo slabe (stara nagrywarka vhs…).Screene'y w wiekszosci są przenoszone na VCD, ale kilka prob do SVCD nastapilo.

DVD – SCREENER (DVDscr)

To sama sytuacja jak ze zwykłym screener'em, z tą różnicą, że ten został przeniesiony z DVD. Zwykle 16:9, ale bez dodatków, które pojawiaja się w komercyjne kopii. Ewentualne informacje (o prawach autorskich itp.) są zawarte w czarnych pasach na dole lub górze, wiec nie zasłaniają obrazu. W zaleznosci od umiejętności osoby przenoszącej, dvdscr powinien być bardzo dobry. Zwykle przenosi się na SVCD albo divx / xvid.

DVD RIP (DVDRip)

Kopia wydania na DVD. Czeste są kopie z wydań pre detalicznych. Jakość powinna być doskonała. DVDrip'y wypuszczone są na SVCD i divx / xvid.

VHSRip

Przeniesione z detalicznej kasety video, głównie filmy skaterskie / sportowe i pornograficzne.

TVRip

Epizod TV, ktory jest albo z sieci albo z satelity wysylany do sieci kilka dni wczesniej (czasami migota). Niektóre programy mogą być w wersji surowej (nieobrobionej), zawierać dodatkówy materiał, komentarze itd. PDTV jest nagrywany za pośrednictwem cyfrowej karty pci TV, ogólnie dając najlepsze rezultaty. Wypuszcza się je na SVCD / VCD / divx / xvid.

WORKPRINT (WP)

Workprint jest kopia filmu, która nie została jeszcze skończona. Może brakowac w niej scen, dźwieku, muzyki, a jakość Może być od marnej do doskonałej. Niektóre wp różnią się bardzo od końcowego rezultatu. Czasami mogą zawierać dodatkówe sceny. Głównie dodawane są do zbioru filmów jako dodatek.

WIDESCREEN (WS)

Film w formacie 16:9 lub cieńszym, zwykle 1.80:1 do 2.50:1.

FULLSCREEN (FS)

Film w trybie pełnoekranowym, stosunek boków szerokości do długości wynosi 1.33:1 (4:3).

PROPER

Zwykle oznacza się tym nowe kopie, których poprzedniczki były gorsze jakościowo, np. proper dostanie wersja WD, która wydana została po wersji FS.

NUKED

Kopia została skasowana z jakiegoś powodu ze spisu.

LIMITED

Oznacza, że film pojawił się w określonej liczbie kin.

STV

Film nie trafił na ekrany film, został wydany od razu na dvd/vhs.

iNTERNAL

Oznacza, że dany release jest tylko wewnętrznym danej grupy i nie jest oficjalnie przedstawiany na scenie

DSRip

Rip z TV, sygnal cyfrowy, ale przepuszczany przez analogowa kartę w trakcie ripowania – jakość – więcej niz TVRip, mniej niz PDTV/HDTV ripy.

RERIP/REPACK

(bledy jakiegokolwiek rodzaju wychwycone przez grupe wydającą (bądź inną) wymuszające ponowne wydanie danego releasu)

CE

Collector's e­dition – wydanie kolekcjonerskie, często mylone z wersjami rezyserskimi

SE

Special edition – wydanie specjalne, ale co się za tym kryje, Bóg raczy wiedzieć, specyfikacja zazwyczaj zamieszczona w plikach nfo (imho jest to typowy wyciągacz kasy od klientów kupujacych oryginalne DVD)

PE

Producer's edition – wydanie producentów – jeden jedyny raz spotkałem się z oznaczeniem (Halloween bodajże, dłuższy o jakieś 23 minuty, o ile mnie pamieć nie myli)

LD

Laser Disc – w sumie dawno już nie widziałem ripow z dyskow laserowych, minimalnie gorsze od tradycyjnych DVDRipow ML bądź ME – Mulitilingual edition (czasami BL badz BE – Bilingual edition) – czyli wersje zawierające dwie lub więcej scieżki dźwiękowe – bardzo rzadkie.

5
Twoja ocena: Brak Średnio: 5 (1 vote)